Honeymoon i Santorini

Härliga Honeymoon... helt magiskt! Längtar redan till vår Bali-resa senare på året =) Finns så mycket å berätta om vårt äventyr på den romantiska ön. Det var jättevarmt varje dag och på kvällarna var det runt 30 grader! Som tur var blåste det lite grann lite då och då.... så man slapp den jobbiga fuktigheten. Vi badade, badade, badade och badade... åt massa god mat och drack många många caipirinha och pina coladas =) Jag älskar Santorini... det var sååå romantiskt... Alla fina stränder! Inget jag har sett förut och allt var bara supermysigt! Vi var ÖVERALLT på hela ön! Från norr till söder åkte vi runt =)

Eftersom fotografen inte har alla våra bröllopsbilder färdiga, så tänkte jag att visa bilderna från vår Honeymoon istället =)

Champagne till oss på flygplanet...

...Flygplansmaten var supergod. Kalkon och pasta =) Landade på kvällen och gjorde inte så mycket mera än åt en god middag, drack ett par drinkar! Sen gick vi och sussade...

DAG 2: Smuttade på goda drinkar i hotellbaren. Solade och badade hela för- och eftermiddagen...

... senare på kvällen bytte vi om för att gå ner till stranden. Finns massor av restauranger längst hela stranden... Åt fantastiskt god mat för en ganska billig penning...

DAG 3: Underbara strand... fanns många fina platser att ligga på och mysa...

... medelhavet...

.... senare på kvällen åkte båt till Oia, som ligger nästan högst upp på Santorini. Åt underbar god mat på båten och vi tittade på fina solnedgången...

... mycket vackert...

DAG 4: I huvudstaden Fira (Thira). Dock var ju allt väldigt dyrt, eftersom kronan är så svag mot euron. Blev inte så mycket shopping. Dessutom var det nästan bara smyckesbutiker i hela stan. Älskar den underbara utsikten över havet och herregud vad mycket folk det var överallt!

DAG 5: "Vilodag"... var mest på hotellet hela dagen och badade...

... men på kvällen blev det restarangbesök...

...och mys längst strandkanten vid alla fina parasoller...

DAG 6: Hyrde en fyrhjuling för att åka runt hela ön! Det var jättecoolt... skulle lätt göra om det!

Skulle till Red Beach, men först måste man hööögt upp och sen lååångt ner. Jobbigt att gå i berg, men herregud vad fint det var... absolut värt att gå så långt...

... högst upp på detta berg, Santorinins högsta berg... var Prinsen mål och dit upp kom vi...

... självklart tog vi fyrhjulingen upp till toppen av det högsta berget... Det var verkligen jättehögt och hade världens bästa vy över ön =) Det fanns en gångväg, men den skulle ta ett par timmar...

DAG 7:Sista dagen och sista kvällen! Åt på vår absolut favoritrestaurang. Dock var vi tvungen att gå ända från Perivolos till Perissa för att kunna njuta av den goda maten! Det tog väl 25-30 minuter att gå dit, men det var absolut värt det. De har verkligen den godaste maten på hela ön. Åt där flera flera gånger. Bläckfisk och kalamari var ju mummast =) Fick bra kontakt med en kille som jobbade där och vi har kontakt med varandra fortfarande. Rolig kille =)

DAG 8: Trensfern skulle komma strax efter fyra... Åt hotellfrukost, drack sedan några baccardi i skuggan... Gick sedan till Forum en sista gång för att äta av den goda maten!

Sista checken innan vi åkte. Ipod check! Mobil check! Dubbla hörlurar check!... Då var det dags att återvända till Sverige! Åkte direkt till Flen efter att vi hade landat! Kom hem lagom till Flen vid tolv på natten och mamma var så gullig somn har fixat lite mat till oss! Vi var så hungriga =)

Vilken underbar resa! Har flera hundra bilder och vill visa alla och berätta om alla smådetaljer, men det får jag återkomma med lite då och då här på bloggen... Längtar redan till vår nästa resa. Bali nästa.... åååh....

♥ K Ä R L E K ♥

Mrs.PIN:

så ut som dere hadde det helt fantastisk!! Nå ble jeg enda mer sugen på å reise til Santorini!! :) vi kjørte også firehjuling i fjellene på vår honeymoon - KULT var det!

Gleder meg til å se brudebildene deres!

teddy:

Hjärtat vad underbart det låter.

jag har kikat in hos dig varje dag och väntar med spänning på vackra er.

Välkommen hem igen.

stor kramis

Frida:

Välkommen hem! :)

Verkar som att ni hade en alldeles underbar honeymoon!! Avundsjuk hehe! :)

SoffiZ- Oliwers mamma:

Åh vilka underbara bilder!!! Stora kramar!

Sabrine:

Gud vad härligt!:) Kram.

fanny:

ser jätte härligt ut!!:) vart var ni nånstans:)

Nilla:

Vad härligt! Vi var också på Santorini på bröllopsresa! det är 9 år sedan nu...

Ha det så bra.

~~ M A R I E ~~:

Ok, då ber jag om ursäkt. Såg ut som en kyrka i bakgrunden. =)

Ja, klart..nånstans måste man ju komma ut ifrån! =)

Hoppas du får en bra helg. Nu slutar jag för idag och jobbar kväll imorgon så lite sovmorgon. =)

Kim:

Härligt såg det ut!

Sanna:

Visst var santorini helt underbart!?

Kan tänka mig att det känns ännu lite bättre när man är där på smekmånad..!

När åker ni till Bali då?

Jättefina bilder från bröllopet!