Barcelona

I fredags åkte vi till soliga Spanien och hälsade på våra vänner. Det är första gången som vi flyger tillsammans med barnen. Så spännande! Vi har inte kunnat åka tidigare, då vi inte visste hur vi skulle transportera barnen från flygplatsen till dit vi ska. Vi har pratat om att hyra bil, beställa taxi, men inget bolag verkar kunna garantera att det finns isofix i bilarna eller att det går att boka bakåtvända bilstolar.

Nu gjorde vi en kompromiss! Vi valde att åka tåg och tunnelbana =) Det har gått väldigt bra, även om det tog lite tid.

Det gick jättebra att flyga och trots att det inte fanns wifi, så var barnen lugna och glada. De spelade spel och var fascinerade av att de var uppe bland molnen. Elion tyckte att landningen var roligast, så han skrattade =)

Resan överlag har varit väldigt bra, även om jag har lite svårt när saker och ting blir omständiga. Tycker inte om folksamlingar, dålig service, konstig mat och trånga utrymmen. Är ju så van vid Sverige! Tänk så bra vi har det här! Förutom vädret, hehe..

Spanien ligger två timmar efter oss, i dygnsrytm. Där börjar dagen 9, vilket betyder lunch vid 14, middag vid 20. Våra barn går och lägger sig kl 19, så det har varit svårt att äta ute. Många restauranger öppnar klockan 20. Vissa har stängt mellan 16 och 20. Vi försökte anpassa oss, men det var ganska svårt när barnen vaknar kl 6 och blir trötta vid 19 och vill sova. Hade vi varit där i över en vecka, hade det varit lättare att försöka anpassa oss bättre. Nu var vi där bara i tre dagar.

Jag såg fram emot lite shopping, men det ösregnade! Det hade inte regnat på flera månader och så var det i princip hällregn. Jag hann i alla fall gå till de tre butiker som toppade min lista, men hittade inget. Sedan åkte vi och fikade. Efteråt åkte vi hem.

>Barnen tyckte i alla fall om att gå till stranden och leka i vattnet. Det blev inte så mycket bada, då det var väldigt stora vågor, men det tyckte barnen var sååå spännande och kul. Var där i några timmar och barnen var så trötta efteråt.

Igår landade vi i Sverige och jag hade verkligen saknat vårt hem! =) Borta bra, men hemma bäst! =) Vi åkte direkt till favoritrestaurnangen här på Lidingö - Pier 16 och åt den bästa maten här på ön! Mumma! Har verkligen inte tänkt på vad jag har stoppat i mig sista dagarna! Nu är jag hemma, så nya tag med kosten =)

Blev inte så många bilder, då vi ständigt fick hålla koll på barnen. Svårt att få till några bilder när barnen inte riktigt vill vara stilla och springer åt varsitt håll =) Ska kolla Prinsen mobil och se vad han har fångat på bild =)